21.04.2012

PODSUMOWANIE STUDIÓW LICENCJACKICH.

pracowania:

dr hab.prof. UŚ Elżbieta Kuraj

przew. kwal. I st. Krzysztof Dadak

 

Gdzie jestem ja sama.

    Obrazy zostały wykonane w technice mieszanej na różnych podłożach o różnorodnym formacie. Najmniejszy ma wymiary 69x67cm, największy 100x150cm. Głównym problemem podejmowanym jest postać, ale nie ona sama mnie interesuje. Eksponuje jej związek z otoczeniem.
    W każdej kompozycji zaczyna się zupełnie inna historia. Tworzą się nowe sytuacje i zależności postaci oraz pozostałych elementów kompozycyjnych. Zderzenie rozbudowanych fragmentów obrazu z plamą koloru płasko położonego, lub surowego podłoża (płyty, dykty). Celem, który mi przyświecał w trakcie całorocznej pracy nad dyplomem, było stworzenie napięcia, zaskakujących malarskich rozwiązań. Ważnym dla mnie jest również doskonalenie warsztatu, poszukiwania w obrębie materii. Sposobów tworzenia różnorodnych śladów.
     Malarstwo traktuję jako przestrzeń fantazji i marzeń, świat realny zaciera się w niej. Te obrazy są próbą ujęcia pewnych ulotnych chwil, w pewnym sensie ruchu, ale nie jego w potocznym rozumieniu, tylko ruchu jako oddalania, przemijania, odchodzenia i powrotów obrazów w wyobraźni. Inspiruję się starymi fotografiami, które w większości zostały może uznane za nieudane, prześwietlone, poruszone, zbyt ciemne itp. Chciałam się zmierzyć z nimi, z fragmentarycznością, resztkami ich zapisu. Uchwycić podobny im klimat. Wprowadzić je w drugie życie i podarować coś swojego. Nie interesuje mnie wierne odwzorowanie rzeczywistości, a sam akt tworzenia. Myślę, że jeżeli już sięga się po tego rodzaju medium pomocnicze jak fotografia to nie powinno się w nim zatracić i kopiować, a należałoby zinterpretować i opowiedzieć na nowo zawartą w nim historię.
      Istotna dla mnie jest również barwa. Jestem zwolenniczką estetycznych walorów w sztuce. pomimo wrażenia szkicowości obrazy moje posiadają wiele warstw oraz różnego rodzaju sposoby malowania, od grubo i fakturalnie nakładanej farby do delikatnych laserunkowych machnięć pędzla. wzbogacających duże kolorowe płaszczyzny. 



 płótno, 60x70cm


 
 płótno, 60x81cm
  

 deska, 150x100cm


deska, 70x100cm


 deska, 100x150cm


 deska, 85,5x100cm


 tektura, 67x69cm


 
deska, 100x70cm


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz